geopolityka • gospodarka • społeczeństwo • kultura • historia • Białoruś • Estonia • Litwa • Łotwa • Mołdawia • Obwód Królewiecki • Ukraina • Trójmorze • Trójkąt Lubelski

Wiadomości

Zdjęcie: Awtotor

Próby ominięcia problemów logistycznych przez Awtotor

Andrzej Widera

10-08-2023 12:07


Jak podała rosyjska agencja Interfax, królewiecki holding samochodowy Awtotor, jest zainteresowany możliwością ulokowania produkcji w obiektach petersburskiej fabryki dawniej należącej do południowokoreańskiego holdingu Hyundai, który wycofał się z Rosji. Ta informacja jednak jest także potwierdzeniem ciągnących się problemów logistycznych rosyjskiej eksklawy.

Według podanej informacji, miesiąc temu władze obwodu królewieckiego wysłały list do Putina z propozycją rozważenia możliwości przeniesienia produkcji Awtotora do zakładu o wydajności ponad 200 000 samochodów rocznie. Putin polecił wicepremierowi Denisowi Manturowowi zbadanie tej propozycji.

Jak wiadomo Awtotor współpracuje z chińskimi markami- BAIC, Kaiyi i SWM - w ramach której podobno rozpoczął produkcję 15 modeli, a także zaczął budowę 12 nowych zakładów przemysłowych w Królewcu. Awtotor zaproponował jak najszybsze wznowienie produkcji samochodów w Petersburgu poprzez modernizację zakładu z uruchomieniem produkcji silników spalinowych nowej generacji i samochodów hybrydowych z silnikami elektrycznymi.

Całość pomysłu królewieckiego holdingu zakłada, że z Królewca będą dostarczane akumulatory, silniki elektryczne, skrzynie biegów, elementy elektroniczne i z tworzyw sztucznych do zakładu w Petersburgu. Warto zauważyć, że w ten sposób zamiast większych gabarytowo samochodów, statkami transportowane byłyby mniejsze elementy składowe pojazdów. Jednak w tym całym planie tkwi pewien problem. Otóż jeżeli firma otrzyma pozwolenie na lokalizację produkcji w  Petersburgu, będzie musiała zwiększyć swój program inwestycyjny do 70 miliardów rubli, co będzie wymagać, jak to było dotychczas, dotacji z budżetu państwa.

Przedstawiony plan jednoznacznie wskazuje to na próbę ominięcia przez Awtotor "wąskiego gardła" jakim jest - ze względu na istniejące sankcje zachodnie i ścisłą jego realizację  w ramach kontroli tranzytu lądowego przez Litwę - wciąż niewystarczający i długotrwały transport morski. Należy wspomnieć, że holding po ogłoszeniu współpracy z markami chińskimi zakładał wyprodukowanie do końca roku 100 tysięcy samochodów, z których część modeli należy do pojazdów podwójnego zastosowania, a liczba ta jest w obecnych warunkach trudna do utrzymania.


Źródło
Aby dostarczać Państwu rzetelne informacje zawsze staramy się je sprawdzać w kilku źródłach. Mimo to, w dzisiejszych trudnych czasach dla prawdziwych wiadomości, apelujemy, aby zawsze do każdej takiej informacji podchodzić krytycznie i z rozsądkiem, a takze sprawdzać na własną rękę. W razie zauważonych błędów prosimy o przysłanie informacji zwrotnych na adres email redakcji.
Jeżeli chcecie Państwo wesprzeć naszą pracę, zapraszamy do skorzystania z odnośnika:

Informacje

Redaktor zarządzający: Michał Mistewicz
wykop.pl
Twitter
Facebook
redakcja [[]] czaswschodni.pl
©czaswschodni.pl 2021