geopolityka • gospodarka • społeczeństwo • kultura • historia • Białoruś • Estonia • Litwa • Łotwa • Mołdawia • Obwód Królewiecki • Ukraina • Trójmorze • Trójkąt Lubelski

Wiadomości

Zdjęcie: Avtotor

Spadek przychodów Awtotora w 2022 roku

Andrzej Widera

06-08-2023 09:00


Królewiecki holding samochodowy Awtotor jest największym pracodawcą w rosyjskiej eksklawie. Według podanych przez lokalne media informacji, Awtotor opublikował na swoje stronie wyniki finansowe holdingu za zeszły rok. Według tych danych, do których jednak należy podchodzić krytycznie, przychody Awtotora w 2022 roku spadły o 69%.

"Udział przychodów Awtotor w całkowitym wolumenie wysłanych towarów, wykonanej pracy i świadczonych usług w obwodzie kaliningradzkim w 2022 r. wyniósł 16%. Udział przychodów Awtotor w sektorze produkcyjnym regionu spadł z 42,8% w 2021 r. do 18,9% w 2022 r.", czytamy w raporcie.

Gwałtowny spadek wielkości produkcji był spowodowany zaprzestaniem dostaw komponentów z powodu sankcji międzynarodowych i zawieszeniem istniejących projektów. Spowodowało to znaczny spadek wpływów podatkowych i innych dochodów budżetowych. Według spółki, spadek wielkości produkcji Awtotor w 2022 r. pociągnął za sobą również obniżenie zdolności transportowych regionu. "Jednak Awtotor nadal zapewnia znaczny udział w wykorzystaniu zdolności transportowej Morskiego Portu Handlowego w Królewcu, portu w Piławie (Bałtijsku) i kolei królewieckiej" - twierdzi holding.

"Pomimo kolosalnych strat finansowych, w 2022 roku firma zapewniła inwestycje w nowe projekty, które mają na celu rozwiązanie najważniejszych zadań dla dalszego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego i bezpieczeństwa transportowego kraju, a także utrzymała maksymalny poziom ochrony socjalnej, po raz kolejny potwierdzając status największego przedsiębiorstwa obwodu królewieckiego  jako przedsiębiorstwa zaangażowanego społecznie" - mówił Walerij Gorbunow, przewodniczący Rady Dyrektorów "Awtotor Holding".

W 2022 roku, według podawanych wówczas informacji, wielkość produkcji ze względu na sankcje i wycofywanie się zachodnich marek, spadła trzykrotnie. Jednak warto zauważyć, że tylko dzięki dotowaniu przez rząd w Moskwie, produkcji i dalszej działaności tego holdingu, kluczowego dla utrzymania mieszkańców obwodu, obecnie montowane są z gotowych podzespołów samochody chińskich marek BAIC, Kaiyi i SWM. Ponadto holding buduje kilka nowych przedsiębiorstw w Królewcu w ramach specjalnej umowy inwestycyjnej, którą także sponsorują rosyjskie władze centralne.


Źródło
Aby dostarczać Państwu rzetelne informacje zawsze staramy się je sprawdzać w kilku źródłach. Mimo to, w dzisiejszych trudnych czasach dla prawdziwych wiadomości, apelujemy, aby zawsze do każdej takiej informacji podchodzić krytycznie i z rozsądkiem, a takze sprawdzać na własną rękę. W razie zauważonych błędów prosimy o przysłanie informacji zwrotnych na adres email redakcji.
Jeżeli chcecie Państwo wesprzeć naszą pracę, zapraszamy do skorzystania z odnośnika:

Informacje

Redaktor zarządzający: Michał Mistewicz
wykop.pl
Twitter
Facebook
redakcja [[]] czaswschodni.pl
©czaswschodni.pl 2021